onsdag 29 september 2010

ovårdat språk


hej hej!! i dag har jag varit på MVC har en trevlig barnmorska jag kan fråga allt om. för två dagarsen fick jag så obehlig känsla så jag trodde jag skulle bli tokig. det gjorde inte ont eller så men magen spännde sig så och ändrade form. bebisen hade roligt där inne och bara sparka under mitt revben hela tiden såå nu är jag jätte öm där. tur har man emma och elli kan fråga vad är det som händer. och få lite hjälp med vad man ska göra.


men när jag berätta detta så skulle vi känna var bebisen befanns sig i magen inte för att det finns så mycket plats där inne. men var huvudet ligger någon stanns. själv ser men ju en fot vid revbenet hela tiden som sparkar. men visa sig att när jag fick denna obehliga känsla visade det sig att barnet fixsera sig eller vad nu folk säger att den gör. den ligger fast med huvudet ner. jag tänker direrkt skönt då är det inte långt kvar =) är det ju inte heller, men då säger barnmoskan om du får sån känsla igen ska vi ringa förlossningen och kankse hindra en förlossning.. blir man nervös eller nervös men vill ju inte ha den där längre. men är som en bulle man vill ju att den ska bli genom gräddad. men värkligen inte på övertid för då blir den för brännd.


ovårdat språk men har ju haft så ont mellan benen ett bra tag. i balnd är det ju som man får titta så inte huvudet sticker ut när det känns som man går runt med en apelsein där nere. självklart tror jag att man känner om huvudet är där. men det är inte bekvämt att gå hon sa att det kommer bli värre. skönt då vet man vad som väntar en fotboll snart då..


men lille bebisen har gått ner i puls. men som barnmorskan säger det är helt normalt. du håller sig inom kurvan allt är helt normal. undra hur många gånger hon säger det per dag.. måste bli tröttsamt.

ni ska läsa 9 ½ månad med annika lantz där hon just tar upp detta. ALLT ÄR NORMALT.


allt för mig =)

1 kommentar:

Emma sa...

O va d kommer börja trycka neråt i muffen nu :P tihihih :P