måndag 20 december 2010

vad gör man inte

i bland undrar man om det är bekvämt ;)

hej hej !! jo i dag har jag och lill killen varit hos doktorn. har ju skivit innan att jag har en riktigt prutt och bajs bebis. det är ju nästan att jag inte kan åka i väg eftersom han bajsar så mycket.
och så har han hormonprickar i ansiktet men har det också på kroppen som man inte ska ha. min bvc tant tycker inte heller att det är som det ska.

så gick till doktorn där det titta på honom. där det sa att det är hormonprickar. så sa jag att jag är ju där för att han har skit ont i magen och bajsar som en galning. så jag ska gå på en ny diet i två veckor för att se att det inte är mjölk som förstör hans mage. det sa redan där att det inte tror att det är det. det skulle göra prick test för att övertyga mig att det inte var det. så visar testet att han är allergisk mot mjölk. det skulle behövas ett test som bevisa och att min pappa sa till dom att ingen av hans 5 barn och 2 barnbarns magar inte varit och det som har haft såna magar har varit allergisk mot mjölk.. men lyssnar inte på pojken mamma nej nej!!!

fick känslan av att det tyckte jag var slapp som väljer ersättning (förutom dessa två veckor då vi ska göra ett nytt test med att jag dricker mjölk igen) eftersom det bara är typ 8 månader som högst som jag behöver tänka på att inte få i mig något med mjölk i.
men det som känner mig och vet hur det står till med mig att jag är allergisk mot allt redan.
ni som inte vet kommer det en liten lista=)

nötter
kärnfrukter alltså alla frukter med kärnor i så jag kan äta banan och apelsin bara
baljväxster. tål alltså inga bönor, frön eller ärtor av alla dess slag.
saffran
råa morötter, potatis
har säker glömt något. men ni förstår jag behöver läsa på allt. leverpastej innehåller muskotnöt så betyder att jag behöver åka in till sjukhus. samma med nästan alla frys mat.
eller bara bröd vet ni hur många bröd som har frön i sig. typ alla.
och ta bort mjölk i detta. det går inte hålla på så. tror hon först där jag skulle rabbla upp allt jag inte tålde och pappret inte räckte till.
men hoppas som det att testet och alla blöjor visar fel ;)

------------------------------------------------------------------------------------------------
nu är det snart julafton och tycker det ska bli hel mysigt.
äntligen få fira jul hemma tittade under granen när jag var i kareby har typ inte varit så stor hög sen jag var tio. och allt är nästan till chris!!
det är tur att vi flyttar så han får ett eget rum som vi kan slänga in allt och stänga dörren ;) men vet att jag får en fin tripp trapp.
man börja undra vad som hände när man önskar sig barn saker och en diskmaskin. är man vuxen då eller.

nä som sagt ska bli skönt att flytta till ullstorp skönt att man har en granne man känner så man kan fråga om socker. ;) sen kommer kankse en till kompis flytta dit om ett år så kommer bli hel mys. men känner värkligen att livet har ändrat på det 6 veckorna som varit. trodde man inte men det är bara till det posetiva.

nää livet är på topp och julen är här. ni ska lillplutten ha mat sen blir det mys vid tv..
kram på er alla och god jul.

1 kommentar:

Elinor sa...

Hihi visst är det fascinerande vad fort livet tagit fart å blivit så mycket roligare?

Usch hoppas att dom har förståelse för dig om han e allergisk mot mjölk. Stå på dig där, fan 8 månader är ju nästan ett år juh! nä fy bubblan.

stooor kram till dig gumman! Synd att vi inte hinner ses innan jul, men kanske i mellandagarna? Matilda har en liten julklapp till chris som hon vill ge ;) stooor kram!