måndag 15 november 2010

mys mys

mormor kom med värdens största napp =) men god är den
Chris sover sött
pappa håller sin son
att macka och varm choklad kan vara så gött.
Chris har precis kommit upp på magen.
lustgas fungerar inte och ryggbedövning han vi inte få. jag var inte glad här
vi har precis kommit in och jag är fortfarande rätt glad

hej hej!! måste ju uppdatera bloggen fats jag egentligen passa på att sova. men har väldigt svårt att sova är glad om jag lyckas sova två timmar. men det lär man väl sig att slappna av efter ett tag. annars är allt bra. i morgon ska vi till storkenmottagningen och titta vikten och göra kontroll över hörseln

hur förlossningen var det gick fort kan jag tala om. torsdag morgon kl 9 så hade jag blödning fick ringa förlossningen och råd fråga. hade mens värk som kom regelbundet 20 min mellan.
men jag och pappa åkte till maxi och handla lite. tror min far var väldigt nervös hela denna dagen. för han håll på att greja med allt möjligt.

men kl 15 börjar värkarna (mensvärken) komma med 7 min mellan rum. men det gjorde ju inte så ont trodde det skulle göra ont till helvetet så tog det med ro. tängte att det kommer ju ta några dyng.
vid 19 börja min mamma bli orolig för värkarna kom 1 min mellanrum. men tänkte att det gör inte ont så det är lungt. mattias mamma och pappa var sjukt nervösa. men vi var på väg in för det ville inte vara hemma längre. när vi står i hallen så går vattnet.
då börjar värkarna från helvetet att komma.

1945 inne på förlossningen. öppen 4 cm så fick inte ryggbedövning för att jag skulle prova lustgas fan lustgas funkar inte ett skit kan jag tala om. fick panik i 45 min tror jag eftersom jag inte fick ryggbedövning. då börjar barnmorska undra varför jag blev hysterisk hade ju inte gått så lång tid. då var jag upp 7 cm. det tog nog en kvar till då jag trodde jag skulle dö. sen ville det att jag skulle lägga mig på sidan för att Chris hjärta var nere på 50 då började krystvärkarna . då min kära ryggbedövnings läkare hade kommit in i rummet och ska ge mig den så får jag inte den. i stället säger hon att vi ska födda barn. fy vad arg jag blev.

tre tyckvärkar senare. säger hon att jag inte få krysta mer. jag har träffat emma och zandra och det har varnat mig för att krysta då. så jävlar vad jag skärpte mig. och gick ju bra det också=)
så tre timmar på förlossningen kom min lilla pojk 2010-11-11 kl 2348


allt gick jätte bra och det är otroligt skönt att vara hemma. men gud vad trött man är.

men fått värdens finaste son

3 kommentarer:

Selmasmamma sa...

Ååå han är så söt!
Längtar tills vi kan ses =)
Kram

Emma sa...

Supersöt!! Grattis igen från oss. Härligt att höra att allt gick fint! Kramelikram

Annelie sa...

Sötaste systersonen!!!!