torsdag 11 november 2010

är det dags nu eller ej?

hej hej!! jag hoppas värkligen att detta med att föda barn är igång nu.
i går morse gick slemproppen alla säger att den är liten och slemig fan heller den är stor äklig och bara sig äklig =) men men ett seg närmare.

efter det börjar värkana rätt snabbt. har inte haft värkar nån gång nästan. lite fis värkar här och där men inga under en längre tid.
i går hade jag väl ca 5 st i timmen.

började dagen med blod i trosan. efter det som hände i v 7 är jag liv rädd för blod. ringde då första gången förlossning. vad säger det då. många som ringer nu försök senare. viste ju att ungen inte skulle ploppa ut bara sådär men vänta. jag vill veta nu....

men åt frukost och ringde igen och berättade att jag har värkar och ändå rätt ofta typ 10 min mellanrum. blir glad när tanten säger ja då hörs vi om ett tag igen. fick änna fråga henne om det är nära till förlossningen. har ju känst om en evighet. hon bara ja nu är det nära. tyckte om henne.

men i dag har jag läst bok och tittat på jul med laila tack annelie för att du lämnade den här.
sovit. men nu börjar det göra rikigt ont faktigst. och börjar förstår vad folk tjötar om att man ska andas. när tillomed pappa tittar på mig och säger du måste andas ;)

men hör av mig om det blir en bebis eller ej. han tycker ju om att vara där inne.
kram

2 kommentarer:

Selmasmamma sa...

Hihi... Precis Angelica ANDAS!!! Det är ju såå spännande nu. Slog på datorn för en stund sen och såg vad pappa hade skrivit. Vansinnesfärd till Mölndal! Hihi... Nu är det nära! Nästa gång du läser din blogg är han ute!
Kramar!

Elinor sa...

Grattis gumman!!!! Jag blev så glad när jag läste ditt mess!!! Längtar efter att få höra allt!! Ta hand om er nu och stressa inte med besöken. Detta är er tid! Stoooor kram!!