torsdag 10 december 2009

Hej hej!! Torsdag igen så detta inlägg handlar om skolan =))
Jag har fått VG i lagar =) jag säger ju det jag är grym eftersom jag valde lagen om LVU (lag om vård för unga) och inte LVM (lag om vård för missbrukare)
För i dag läste vi om barn. Jag är ju barnskötare egentligen men fy fan vad tråkigt.. händer ju inget. Tycker om problem människor mer kul =)

Har lärt mig om barn förhållanden i dag. Eftersom det inte är deras fel att de mår dåligt utan ofta föräldrar. Föräldrar som inte kan ge kärlek eller tycker barnen bara är jobbiga och i vägen. Eller om föräldern har en psykisk störning, själv vill jag ju jobba med ungdomar. Vill inte jobba på en avdelning där man spänner fast folk. Eller ge de medicin eller något annat skit. och lärt mig vad det är för skillnad på självkänsla och självförtroende.

Nog om det helgen blir ändrad som vanligt. fick veta att jag fortfarande får jobba. Gött det så nu ska jag på kurs =/ men men vad fan pengar pengar.
Men hela söndag jobbar jag så det blir lugn lördag så ingen utgång för min del.
Ha det gött

Inga kommentarer: